With the inclusion of the Co-Star mode and the ability to transform into Bee Mario, Super Mario Galaxy was made so that it would be easy for beginners to get into the game. But because of these features, I'm thinking that quite a few of our customers misunderstand the game, thinking that this Mario isn’t suited for mid-level and expert gamers like themselves. But I'm sure that those of you who have developed it are thinking "No! That's not the case!" (laughs)
That's something I really would like to emphasise. The sheer volume of this game is tremendous. There are also many different ways you can enjoy playing the game, and if you get deep enough into it, you’ll find stages experts will find challenging - precisely because they’re experts. If someone who is good at video games plays one of the normal levels, they can try defeating the enemy in a very cool manner.
So, this game also caters to those who are looking for a sense of challenge that is traditional to the Mario games, a sense that is similar to an experience in a sports gym.
I actually like the gym-style challenge mentality myself! (laughs) So of course, I put things in the game that I’d have wanted to see in there if I were the player.
It’s like how with cars, for example, anyone can easily drive an automatic at first, but as you get used to driving, you can switch to a car with manual transmission and get even more control over how you drive. In this sense, the game can really be enjoyed by everyone from beginners to experts, and the game was made with this in mind.
It’s easy to say that the game appeals to everyone, but it must have been difficult to make it easy for beginners while also catering for the needs of enthusiasts.
That's quite a way to put it! (laughs)So you're saying that it's wearing sheep’s clothing on the outside, but on the inside it’s full of difficult, gym-style challenges?
But if we just made it hard, I think even the experts would be backing away from the game. It's not ascetic training, after all! (laughs) I think the difficulty level has been balanced so that it still feels good playing the game.
In the areas that I was responsible for, there are stages called EX stages. It doesn't take long to play through them, but they’re painfully hard. Even the best of the best will be sighing in relief once they get through them.
I’d definitely like those that are looking for a hardcore challenge to give the EX stages a try. But don’t let the cute music for those stages fool you.
Now, to wrap things up, please say a few words to our players looking forward to the game's release.