How are the training exercises structured this time round?
There are eight types of Devilish Training, nine types of Supplemental Training, and nine types of traditional Brain Training activities.
All of the Devilish Training exercises are new. The team began by coming up with challenging tasks, such as the n-back exercises.
So you thought of various training activities that would require players to memorise things while at the same time processing other information.
That’s right. We made various prototypes and had Dr. Kawashima look at the ones that made it through the team’s selection process.
We then included the exercises that Dr. Kawashima verified as actually training the working memory. With regards to Supplemental Training, Dr. Kawashima gave us guidance on exercises that would train processing speed.
That’s right. Devilish Training increases working memory capacity, while Supplemental Training trains the processing speed of working memory.
At first, we thought of them all as Devilish Training, but the Supplemental Training exercises aren’t quite as ferocious.
So the training activities that raise mental processing speed don’t feel all that harsh?
No. They’re closer to traditional Brain Training games, so if you play them in between Devilish Training sessions, they can even feel relaxing. So, we classified them as being Supplemental Training, since they effectively support Devilish Training.
The third category, Brain Training, includes new activities, and the intention right from the start was to make these relaxing. We actually tried to prepare a lot of relaxing activities this time. That was because no matter what a player’s precise goal might be, we want them to play every day. We knew all about Germ Buster5 game in More Brain Training, after all.5 Germ Buster: A puzzle game included in More Brain Training from Dr Kawashima: How Old is Your Brain? It was a game intended as a relaxing interlude and was based on the game Dr. Mario.
There were a lot of people who were playing More Brain Training every day simply because they want to play Germ Buster, weren’t there?