SimAnimals
Get in-touch with nature – literally – with SimAnimals, the newest addition in the highly popular Sims franchise of games.
Whist other Sims games deal with building civilizations, personal relationships and decorating your house, SimAnimals takes you into the forest and lets you build the most important relationship of all: one with nature and yourself.
Your touch, represented by an on-screen hand, can either nurture or harm relationships in the wild. The animals are the gatekeepers of the forest, and the more you make them happy and care for the environment, the further they will let you venture through their forest. As you fulfil the needs of the more than 30 species of animals, you’ll earn the animals’ trust, and when that trust is earned, they’ll play with you and show you a whole new world.
Using the Wii Remote and its pointer capabilities, you’ll touch, move and play with everything around you! The Nunchuk controller is used to move you through the forest. Because this is a completely open-ended game, you can let your creativity run wild. For example, some plants grow better near water, and you’re free to move any plant anywhere you’d like, maybe even creating lush flowerbeds. Certain animals are healthier when placed close to particular food sources. Please the animals and they give off a happy energy to let you know how they feel.
The forest is big enough for everyone! Up to four people can explore the forest together, working together to help the wildlife or causing a little counterproductive mischief.
Don’t be afraid of the wild, embrace it! Enter a wilderness from the comfort of your home at anytime, during any weather. A trip to nature is at your fingertips!