Simple button controls make it easy for new players and seasoned pros alike to drive and putt with power. Just take aim, choose your shot strength and send the ball flying!
Join your favourite Mushroom Kingdom characters on the fairway for a super speedy round of golf in Mario Golf: Super Rush, only for Nintendo Switch.
Get into the swing of things with motion controls by holding a Joy-Con controller like a golf club. The character matches your movements in-game, so you’ll feel like you’re playing golf for real!
Curve your shot to avoid hazards and put spin on the ball to affect how it rolls after landing. Several features are on hand to help you conquer the course, including a shot gauge that adapts to the angle of the slope and a scan that lets you read the terrain.
From standard courses to courses with special hazards, every round of golf is different. Here are some of the lavish locations you’ll be playing at.
In Speed Golf, tee off in unison and race through the course to sink your ball first. Collect items to regain stamina and avoid the course’s various hazards as you sprint to the ball. You’ll need more than technique to come out ahead in this fast-paced mode – use special dashes and shots to give your opponents the run around and swing victory in your favour!
Enrol your Mii character in golf training at a prestigious country club and go from rookie to pro in the single-player Golf Adventure. Interact with familiar Mushroom Kingdom characters as you learn how to play and take on a variety of challenges.
Stay ahead of the game by using your tournament winnings to buy new clubs and outfits. As you progress, you’ll gain experience to level up your character. Spend the points you’ve earned to upgrade different stats, such as power and running speed, and train your Mii character the way you want!
Head to one of the multiplayer modes to take on other players with the Mii character you’ve trained.
Vie to become the greatest golfer against rivals worldwide in Ranked Match**. There are separate rankings for Standard and Speed Golf, button controls and motion controls, so compete in the formats that suit you best!
Nothing is out of bounds in Battle Golf – a special variation of Speed Golf with nine holes in play at the same time. The first player to score three holes claims the victory!