Solve it like a Layton!
Our story begins with Katrielle setting up the Layton Detective Agency on Chancer Lane, determined to prove her worth and hoping that the exposure will help her to uncover clues regarding her missing father’s whereabouts. Whizzing around London on her trusty bicycle, solving case after unlikely case, Katrielle becomes embroiled in a quizzical quest that eventually leads to her unwitting discovery of the Millionaires’ Conspiracy...
Thankfully, Katrielle isn't alone in her endeavours – a young Gressenheller student by the name of Ernest Greeves joins the agency as her assistant, and the team quickly grows to three when Sherl, a talking dog, becomes Katrielle’s first client and subsequent trusty sidekick.
Thanks to Nintendo Switch, you can now enjoy sharing the experience with others by playing on your TV as well as on the go. Use either button or motion controls to explore your surroundings, speak to characters and discover puzzles, plus hidden Hint Coins that can help out when you’re in a pinch. Other special coins hidden in the scenery unlock all sorts of new outfits, so you can give Katrielle dazzling new looks as she cracks cases. Each outfit you unlock comes with its own special puzzle and, better yet, the Nintendo Switch version features over 50 new outfits and all the original game's DLC outfits from the get-go!
Puzzles aren’t the only things that London has to offer, though. Uncover collectibles as you explore, or pop back to the Layton Detective Agency between cases and redecorate it as you like, changing walls, rugs, tables and more. In the Layton Museum, exchange museum points – earned by completing Daily Puzzles – for memorabilia and build up a fine archive of objects from Katrielle’s famous father’s former forays.
When you need a break from sleuthing, try your hand at a trio of additional minigames: devise delicious dinners for discerning diners, sort a shop to sell stockpiles of stuff, or lead Sherl out of the pound in as few rounds as can be found. You can also dip into Case Codas to see side stories that run parallel to your main adventure.