Violet Wisteria
Return to the style of Japanese fantasy platformers from the ’80s and ’90s as you take command of brave heroine Wisteria Asagiri on her quest to save Earth, the Higher Realm and the Under-Realms from the dark wizard Maskandes! Violet Wisteria is a side-scrolling action platformer with a unique tri-color attack system. Requiring quick judgment and precision, this system allows Wisteria to execute sword slashes and thrusts based on an enemy’s color, where only the correct attack will strike true.
Enemy colors are randomized to keep players on their toes across 8 carefully crafted stages, each leading up to an exciting boss battle! Travel between dimensions, from floating islands and serene forests to ruined cityscapes and the ends of the cosmos, wielding your sword for the sake of peace and justice!