IRONCAST
Inspired by science fiction writers from the Victorian era such as H.G. Wells and Jules Verne, IRONCAST is set in an exciting alternative history where refined men and women command gigantic walking war machines, laying waste to the enemies of the British Empire!
Match three or more nodes of one colour to generate resources that power your Ironcast’s various weapons and systems, and take on the enemy! Raise a shield to protect your Ironcast against enemy fire, increase your mobility to avoid attacks, and keep an eye on your cooling systems to prevent your machine from overheating. The more nodes you match in a single turn, the more resources you’ll generate!
Spend your resources wisely as you balance offence and defence to overcome your opponents. Will you go in all guns blazing and try to overpower your enemy with sheer brute force, or batten down the hatches and counter against a barrage of incoming attacks?
Customise and upgrade your Ironcast with unique weapons and defensive systems in between missions by looting new technology and abilities from the wreckage of fallen enemies. Modify your war machine's arsenal further with passive augmentations, and enjoy an almost limitless number of combinations that encourages you to experiment with new strategies and playstyles.
With added HD rumble support, including full touch screen functionality, taking down the enemy has never felt so good!