Gerda: A Flame in Winter
When the snow stops falling, the small Danish village of Tinglev will no longer be the same. Walk the path of Gerda as her quiet life is turned upside-down during the World War 2 occupation of her home. Choose where to go, how to act, and who to trust in this intimate narrative RPG-lite experience inspired by real-life events. How far would you go to protect your loved ones?
In this poignant story-driven game, you play as Gerda, a nurse whose life changes on one fateful day in 1945. The tale unfolds not on the front line, but in the intimate setting of the small Danish village where she has lived her whole life. Armed only with her wits and knowledge of her people, Gerda must try to save her loved ones while staying true to herself.
Gerda: A Flame in Winter is a tale of compassion, community, and courage inspired by real-life experiences and events. Uncover a hidden side of history and tell your own story.