Speed Racer
Buckle up and put your foot to the floor in a lightning-fast racer that brings big-screen action to life on Nintendo DS. Speed Racer follows on from the film of the same name in delivering high octane racing thrills whilst insisting you follow only two rules – grab the wheel and go!
As a competitor in the World Racing League, you’ll be hitting speeds of up to 750kph as you blaze your way round gravity-defying tracks against up to 19 other drivers – all of whom you’ll have to outmaneuver with white-knuckle jumps and flips as you motor toward the finish line. You should also think about forging alliances with other racers to increase your chances of becoming a championship winner – or just use the Car-Fu combat system to wipe out those who get in your way.
With more than 20 different racer combinations to choose from, including all your favourite characters and vehicles from the blockbuster movie, you’ll have to find the match that brings out the Speed Racer in you. Then it’s time to hit the track and navigate arenas that twist far into the air and feature all manner of loops, corkscrews, jumps and dangerous obstacles.
And if you reckon you’re the fastest thing on four wheels, why not prove it by leaving up to five friends trailing in your wake via the wireless multiplayer mode? If you crave an adrenaline rush, Speed Racer has more than enough power under the hood to satisfy your appetite.