Dr. Eggman is at it again! The dastardly doctor has outdone himself this time, harnessing the power of menacing creatures known as the Deadly Six. But when they rise up against their master, Sonic and Dr. Eggman must put their rivalry to one side and work together in Sonic Lost World on Nintendo 3DS.
Armed with a wide array of moves and abilities, Sonic races back to Nintendo 3DS in an action-adventure platforming game. Run, leap and race through spectacular ever-changing terrains using Sonic’s dynamic new parkour moves and improved Colour Powers, first seen in Sonic Colours.
Sonic Lost World is the first handheld Sonic game to feature fully-realised 3D levels to speed through, and includes Special Stages and Colour Powers exclusive to Nintendo 3DS. You can also face off against your friends in a range of local and online competitive multiplayer modes.
Enter exclusive Special Stages, and tilt the Nintendo 3DS system to navigate devious mazes and recover the legendary Chaos Emeralds. Craft and customise a range of radio-controlled gadgets to help Sonic out, and share them with the Wii U version.