Snelstartmenu
Als het Wii U-systeem is uitgeschakeld, dan kun je het snelstartmenu openen door op de POWER-knop van de Wii U GamePad te drukken. In het snelstartmenu kun je onlangs gebruikte of geïnstalleerde software meteen gebruiken, zonder eerst het Wii U-menu te openen.
Als je het Wii U-systeem inschakelt met de POWER-knop, of met een andere ondersteunde controller behalve de Wii U GamePad, dan wordt het snelstartmenu niet weergegeven. In plaats daarvan wordt het Wii U-menu geopend.
Het is ook mogelijk om in het snelstartmenu berichten te bekijken op de Wii U GamePad.
Voor deze functie heb je Wii U-systeemsoftware 5.0.0E of hoger nodig. Ga naar 'Systeemupdates' voor meer informatie over systeemupdates.