Het Rumble Pak is ook een van de grensverleggende primeuren van Nintendo. Sluit het aan op de achterzijde van de Nintendo 64-controller en je zult de kracht van het systeem pas echt voelen. Competitieve spellen sturen signalen naar het Rumble Pak waardoor zowel het Rumble Pak als de controller als een gek gaan trillen. Hoe grootser de gebeurtenissen op het scherm, hoe meer trillingen je zult voelen. Je hebt slechts twee AAA-batterijen nodig voor 50 à 60 uur trilplezier.
Zoals de naam al doet vermoeden zorgt het Transfer Pak ervoor dat je allerlei gegevens, zoals topscores en personages, uit kunt wisselen tussen de spelcassettes van de Game Boy Color en Nintendo 64. Er zijn maar weinig dingen spannender dan het verplaatsen van jouw Pokémon van je Game Boy Color naar je Nintendo 64, om ze vervolgens te zien strijden in schitterende driedimensionale gevechten!
De meeste Nintendo 64-spellen zullen je spelvoortgang rechtstreeks op de spelcassette opslaan. Voor sommige spellen heb je echter het Controller Pak nodig. Dit handige extraatje van plastic en metaal is echter tot meer in staat. Je kunt het ook gebruiken om raceherhalingen en topscores op te slaan, waarna je deze gegevens op het spelsysteem van een vriend weer kunt openen. Een Controller Pak heeft ruimte voor 123 ‘pagina’s’ aan spelgegevens.
Bepaalde Nintendo 64-spellen leveren scherpere, helderdere en betere beelden als het Expansion Pak bovenin het systeem is gestoken. Het Expansion Pak is echter tot veel meer in staat. Dit technische wonder voegt maar liefst 4 megabyte aan het geheugen van de Nintendo 64 toe. Spelontwikkelaars hebben dat extra geheugen niet alleen gebruikt om betere beelden te produceren, maar ook voor allerlei originele extra’s. Misschien bevat een spel daardoor wel nóg grotere levels, misschien zijn je vijanden een stuk intelligenter of misschien is het geluid wel veel zuiverder. Wat de gevolgen ook zijn, je kunt ervan uitgaan dat spellen die compatibel zijn met het Expansion Pak voor een ongekende ervaring zullen zorgen. Het Expansion Pak zal geen effect hebben op spellen die er niet compatibel mee zijn.
Bij Donkey Kong 64 en The Legend of Zelda: Majora's Mask is het gebruik van het Expansion Pak verplicht. Je kunt Perfect Dark in een beperkte versie spelen zonder het Expansion Pak.