Trek je zwaard en reis door een rijk vol monsters, valstrikken en schatten! Versla monstermenigten, maak eindbazen af, verzamel buit en verbeter je zwaard, schild en harnas. Zoek je broek tot aan het einde van de wereld en eis op wat van jou is! Trouserheart draait om plezier, is direct op te pakken en te spelen en bevat leuke, grappige gameplay. De game heeft twee moeilijkheidsstanden en zelfs een optionele permadeath-stand voor de moedigste avonturiers!