Het Verhaal
Shanghai Summer is een avonturenspel dat zich afspeelt in het millennium. Onze hoofdpersoon, Baichuan, maakt gedurende twaalf dagen een reeks "afwijkingen" mee. In zijn zoektocht naar de waarheid ontdekt hij dat zijn hoop en spijt uit het verleden eindelijk lijken samen te komen. Zal hij het kunnen "herstellen" voor eens en voor altijd?
Plotseling voelt Baichuan dat er iets niet klopt in zijn leven - soms heeft hij het gevoel dat hij zijn herinneringen kan zien, zo echt maar toch zo onbekend. Dit lijkt allemaal te beginnen met een onverwachte uitnodiging van de ex-vriendin van Baichuan, Qiuyu, die vele jaren weg is geweest.
Via de 'Onderwerpen' en 'Aanwijzingen' die worden verzameld uit het dagelijks leven, duik diep in de harten en geesten van je dierbaarste vrienden.