Welkom in Rayland. De bewoners van dit eiland gebruiken energie van speciale laserstralen om te overleven en om deze energie te transporteren gebruiken ze wat ze herhaalkubussen noemen. Het is jouw missie om de inwoners van Rayland te helpen de energie van de zender, de Domus, te verplaatsen via verschillende landen door de lasers te reflecteren naar het doel.
Hiervoor moet je de herhaalkubussen op de juiste plek zetten en ze draaien zodat de energiestralen de goede ontvanger met dezelfde kleur bereiken. Rayland 2 is een positiepuzzelgame die op een draaibaar isometrisch veld wordt gespeeld. Gebruik verschillende soorten kubussen en levelgimmicks om de richting van de laserstralen te veranderen en het doel te raken met steeds moeilijkere uitdagingen in 50 verschillende levels.