Rillingen en sluipende sensaties in overvloed in Haunted House, een heruitvoering van het klassieke Atari-avontuur! Spelers kruipen in de huid van Lyn Graves, het vroegrijpe nichtje van de legendarische schatzoeker Zachary Graves. Lyn bezoekt het landhuis van haar oom met haar beste vrienden, maar ontdekt dat het huis wordt overspoeld door geesten en monsters die haar vrienden snel grijpen en verjagen. Om haar oom en haar vrienden te bevrijden en alle bovennatuurlijke vijanden te vangen, moet Lyn de verbrijzelde stukken van een magische urn vinden en weer in elkaar zetten.
Via procedureel gegenereerde kamerindelingen, verschuivende muren, onvoorspelbare vijandelijke confrontaties en unieke spookachtige ontmoetingen moet Lyn zich sluipend een weg banen door hordes geesten en griezelige ectoplasma's om haar vrienden en oom te vinden. Elke urnensteen wordt streng bewaakt door een ijzingwekkende eindbaas. Met 3D isometrische stealth-gameplay moet Lyn goed nadenken om elke uitdaging te overwinnen. Als ze wordt uitgeschakeld door een schimmig spook, belandt ze weer bij de ingang van het spookhuis en moet ze het opnemen tegen een compleet nieuwe vloerindeling en plaatsing van vijanden, zodat elke run uniek is.
Herrezen roguelite: Haunted House verdubbelt de stealth en mysterieuze uitdagingen en voegt roguelite-elementen toe, zodat geen twee runs hetzelfde zijn.
Sensatie voor alle leeftijden: De grillige, cartooneske tekenstijl verbergt slechts een dun laagje van de rillingen en sensatie in Haunted House! Haunted House weet de grens tussen griezelig en griezelig vakkundig te bewandelen en bevat voornamelijk op stealth gebaseerde gameplay en lichte gevechtsscènes.
Vrij te spelen personages: Als Lyn het spookhuis verkent, bevrijdt ze haar gevangen vrienden, die speelbare personages worden waarmee je dieper het landhuis in kunt duiken. Elke vriend heeft verschillende stats, dus afhankelijk van met wie je het huis verkent, wordt het een nieuwe ervaring!
Atari Easter Eggs: De game zit vol met verzamelobjecten en overleveringen die gebaseerd zijn op het originele Haunted House en andere klassieke favorieten uit het gouden tijdperk van Atari.
Stiekeme rillingen: Nu gevechten zijn uitgeschakeld, moeten spelers zich richten op sluipbewegingen en het ongezien oplossen van uitdagingen in de schaduwen, samen met het gebruik van het arsenaal aan vallen en voorwerpen dat ze tot hun beschikking hebben om de griezels af te leiden die op Lyn jagen. Lyn moet edelstenen verzamelen om de vaardigheden en extraatjes te verbeteren die haar sterker maken tijdens de volgende tocht door het labyrint van het landhuis.