Griftlands is een rogue-achtig deckbuilding-spel waar je vecht en onderhandelt in een kapotte sciencefiction-wereld. Elke beslissing doet ertoe, of het nu gaat om de banen die je aanneemt, de vrienden die je maakt of de kaarten die je verzamelt. De dood is nabij, maar elk spel biedt nieuwe situaties en strategieën om te verkennen.
Speel als Sal, Rook,of Smith. Drie unieke personagecampagnes met hun eigen gespecialiseerde decks, vaardigheden en kaarten om te verkennen. Sal is een avonturier die uit is op winst en wraak. Rook is een spion op leeftijd die zijn eigen agenda heeft. Smith is een luie leegloper die misschien wel de wereld zal redden. Het verhaal van elk speelbaar personage speelt zich af in een unieke omgeving, met verschillende facties en locaties om te verkennen en te exploiteren.
Elk personage is trouw aan een bepaalde factie en heeft een mening over jou. Beoefen politiek tussen rivalen en probeer de krachtigste sociale voordelen te veroveren. Maar kijk uit - als je de verkeerde persoon dwarsboomt, zul je onderworpen worden aan zijn vloek!
Leer van elke poging terwijl je de verschillende verhalen van de Griftlands probeert te doorlopen. Beleef elke keer dat je speelt verschillende combinaties van vijanden, missies en gebeurtenissen. Je lot wordt bepaald door je keuzes en door het noodlot.