Op deze reis krijg je geen hulp van de buitenwereld. Uitgerust met slechts je blote handen moet je echte survivaltechnieken leren om onderdak te bouwen, gereedschap te vervaardigen en wapens te maken om te jagen en je te verdedigen. Constant bedreigd door de jungle vecht je zowel met wilde dieren als tropische ziektes. Spelers stuiten ook op vallen die door hun eigen geest zijn gezet en komen hun grootste angsten tegen in het duister van de eindeloze jungle.
Je wordt diep in het smaragdgroene en ondoordringbare Amazoneregenwoud gedropt. De groene hel. Je doel is te overleven in de angstaanjagende omgeving door intuïtieve manieren te vinden om te ontsnappen. Je hebt alleen een radio en volgt de stem van een dierbare door deze eindeloze en onherbergzame jungle, waardoor stukje bij beetje onthuld wordt hoe je daar terecht bent gekomen. Wat je ontdekt zal verschrikkelijker zijn dan waar je zo hard tegen vecht om te overleven.