Ghost Trick: Phantom Detective
Ghost Trick Phantom Detective van Capcom is een combinatie van mysterie, logicapuzzels en een bovennatuurlijke thriller, alleen voor Nintendo DS.
Het lijkt erop dat Sissel zijn geheugen kwijt is. En alsof dat nog niet genoeg is, heeft het er alle schijn van dat hij is vermoord. Bovendien ziet het er naar uit dat het gaat regenen. Typisch.
Hij weet niet wie hij is (of eigenlijk wie hij was), en heeft geen idee waarom hij is vermoord. Met nog maar een paar uur te gaan voordat de ochtend aanbreekt, en zijn ziel voor eeuwig verloren zal gaan, kan de vergeetachtige geest nog maar één ding doen. Hij moet zijn eigen moord oplossen. Hij staat voor een lastige taak, aangezien hij zich niet meer onder de levenden bevindt. Gelukkig krijgt hij hulp van zijn nieuwe beste vriend, een bezeten lamp (met de naam Lamp). Lamp brengt hem de fijne kneepjes van het geestenrijk bij. Met nog enkele uren te gaan om de reden voor zijn vroegtijdige dood te achterhalen, besluit Sissel zijn bovennatuurlijke krachten te gebruiken om andere onschuldige mensen te behoeden voor een vergelijkbaar, onverwacht lot.
Zo begint het verhaal van Ghost Trick: Phantom Detective. Dit humoristische nieuwe puzzelavontuur voor de Nintendo DS is gemaakt door Capcom. Met Shu Takumi, de oorspronkelijke maker van de Ace Attourney-serie, aan het roer, weet dit onwereldse avonturenspel knotsgekke humor te combineren met een ontroerend en diepgravend verhaal. Daarbij zit het spel van het begin tot het eind boordevol puzzels. Het spel wordt tot leven gebracht met prachtige animaties en kleurrijke personages. De kwaliteit straalt er werkelijk vanaf. In deze Capcom-titel stap je in de spookachtige schoenen van Sissels geest, en moet je proberen de onrechtvaardige gebeurtenissen die gaan komen recht te zetten.
Hoewel Sissel niet kan praten met mensen, en ze ook niet aan kan raken, kan hij wel kort bezit nemen van voorwerpen in zijn omgeving. Door dit te doen kan hij de levende mensen in de echte wereld een reactie ontlokken. Sissels geest kan zich alleen naar voorwerpen in de omgeving verplaatsen, dus je hebt de stylus nodig om een pad voor hem te tekenen, zodat hij via verschillende voorwerpen naar de andere kant van een ruimte kan bewegen. Vind de route naar het juiste voorwerp, en je kunt een reactie veroorzaken die het lot kan veranderen. Met deze speciale vaardigheid kan Sissel toekomstige slachtoffers afleiden en in veiligheid brengen, of heel toevallig het pad kruisen van een slechterik met kwade bedoelingen.
Je hebt altijd de keuze uit verschillende routes. Sommige liggen voor de hand, terwijl andere goed verborgen zijn. Kun jij Sissels geest in de juiste richting leiden? Doe de juiste dingen en zorg dat de slechteriken hun verdiende loon krijgen, Grijp in vanuit de wereld tussen hemel en aarde, in Ghost Trick: Phantom Detective.
Een complex, stijlvol en grappig puzzelavontuur, ontwikkeld door Shu Takumi, de oorspronkelijke maker van de Ace Attorney-serie. Alleen voor Nintendo DS.
Een bovennatuurlijk verhaal vol raadselachtige situaties en lastige puzzels, zorgt ervoor dat je op een andere manier tegen de wereld aan moet kijken.
Teken met de stylus een pad langs de voorwerpen waar Sissel bezit van moet nemen om puzzels op te lossen, of gebruik zijn gave om de slechteriken in verwarring, en onschuldige mensen in veiligheid te brengen.
Het verhaal wordt verteld in twaalf hoofdstukken, die garant staan voor uren uitdagend speelplezier.