Fire Emblem: Shadow Dragon
Ontdek de oorsprong van de Fire Emblem-serie! Als de jonge held Marth is het aan jou om je thuisland te heroveren en je zus te redden van de kwaadaardige krachten van Medeus.
Fire Emblem: Shadow Dragon is een verbeterde Nintendo DS-versie van het originele Fire Emblem voor de Famicom, dat voorheen alleen in Japan verkrijgbaar was. Stel een leger samen en plan je strategie in turn-based gevechten, waarbij je rekening moet houden met het terrein en de sterkte en zwakke punten van eenheden, om de vijandelijke troepen te verslaan.
In de oorspronkelijke Nintendo DS-game kon je bepaalde wapens krijgen door verbinding te maken met het internet. In de Wii U Virtual Console-versie hoef je geen internetverbinding te hebben om deze wapens te kunnen gebruiken. Zeldzame wapens zijn alleen op bepaalde momenten beschikbaar, dus grijp je kans als je zo’n wapen vindt!
Lang geleden werd het continent Akaneia veroverd door het keizerrijk Doluna. Het volk werd onderworpen aan het kwaad van de draakachtige tiran Medeus. Maar een held verrees uit de as van het verdorde land met het legendarische zwaard Falchion. Hij kwam tegenover de verschrikkelijke Medeus te staan, maar wist toch te zegevieren. Dat zorgde voor een nieuwe periode van vrede en voorspoed in Akaneia.
Het is nu een eeuw later en Medeus, de kwelgeest van het land, is herboren en teruggekeerd om opnieuw chaos aan te richten. Hij is zo slim geweest om een verbond te smeden met de wrede tovenaar Gharnef en heeft geen tijd verspild om zijn aanwezigheid te doen gelden. De legers der duisternis, geleid door de beruchte generaal Camus, hebben het ene na het andere leger afgeslacht op de slagvelden van het continent, om uiteindelijk het Heilig Koningrijk te vernietigen.
Prins van Altea en het belangrijkste hoofdpersonage van Fire Emblem: Shadow Dragon. Het lot van Akeneia ligt in zijn handen en tijdens zijn poging om de wereld te redden, ontmoet hij zowel vrienden als vijanden.
Een boosaardige tovenaar die hongert naar macht. Gharnef werkt samen met Doluna's gevreesde draakachtige leider Medeus.
Prinses van de verafgelegen eilandnatie Talys. Biedt zij prins Marth onderdak nu hij dat meer dan ooit nodig heeft?
Als huurmoordenaar in dienst van het koninkrijk Talys, is Ogma de levenslange beschermheer van prinses Shiida.
Prinses van het Heilig Koninkrijk Akaneia. Haar keizerrijk is aan stukken gereten door het machtige Doluna.