Advance Wars: Dark Conflict
De bevelhebbers (Commanding Officers, oftewel CO’s) uit de vorige Advance Wars-delen zijn omgekomen, samen met het grootste deel van de wereldbevolking. Dit vond plaats bij de rampzalige gebeurtenissen voorafgaand aan Advance Wars: Dark Conflict. Nu is een nieuw soort leiders opgestaan.
Deze voormalige cadet van het Laurentiaanse leger heeft zich aangesloten bij het Independent Legion nadat hij door Captain O’Brian werd gered.
De kalme onderbevelhebber van het Independent Legion. Haar tactische vaardigheden zijn ongekend, maar haar emoties houdt ze liever voor zichzelf.
Dit lid van het Independent Legion herinnert zich niets van haar verleden. Nadat ze door Ed is gered, is ze niet van zijn kant geweken.
Maakt deel uit van het nieuwe Laurentiaanse leger. Een ambitieuze man met een onstilbare honger naar macht. Hij wil altijd de nummer één zijn.
Lid van het Zephyriaanse leger. Deze man van weinig woorden houdt zijn emoties en meningen voor zichzelf. Hij is een echte professional die ernaar streeft de perfecte soldaat te worden.