Als Ocarina of Time een heldenverhaal is, dan is Majora's Mask een superheldenverhaal. Deze keer is Link, de held van Hyrule, verwikkeld in een race tegen de klok om het bizarre mysterie van Majora's Mask te ontraadselen. Dit verbijsterende vervolg op Ocarina of Time zindert van de spanning, is schitterend vormgegeven en heeft een verhaal dat alle andere games direct in de schaduw stelt. Door steeds weer opnieuw dezelfde drie dagen en nachten te beleven, kan Link zijn wereld en de verschillende figuren beter leren kennen dan ooit tevoren.
Het verhaal is vaak een bijkomende zaak in videogames, maar in Majora's Mask is het juist de drijvende kracht. De verhaallijn kronkelt als een levend wezen door de game, waarbij de speler steeds meer inzicht krijgt in het land Termina. Link is in dit mysterieuze avonturenspel een zwaarbewapende speurder, die de bekende figuren beter leert kennen en daarbij ook nog nieuwe figuren ontmoet. Op het eerste gezicht lijkt Majora's Mask duister en onheilspellend, maar deze sfeer wordt vooral gecreëerd door de angst voor het onbekende. Naarmate Link de wereld beter leert kennen, wordt zijn omgeving steeds minder bedreigend.
Het mysterie begint drie maanden na Links overwinning op Ganondorf in Ocarina of Time. Link rijdt met Epona door een naargeestige mist, op zoek naar zijn trouwe feeënvriend Navi. Tot Epona's schrik doemen er plotseling twee boze feeën op uit de mist, waarna het paard in paniek raakt en steigert. De twee feeën blijken zusjes te zijn, met de namen Tatl en Tael. Als Link op de grond valt en buiten bewustzijn raakt, doemt er een vermomde Skull Kid op uit de mist. De gemaskerde boef steelt Links Ocarina en gaat ervandoor op Epona. Link zet de achtervolging in, maar hij weet niet dat de Skull Kid waar hij achteraan zit, is bezeten door de mystieke kracht van Majora's Mask. Aan het eind van de achtervolging valt Link, zonder dat hij het zelf weet, door een toegangspoort naar een parallel universum.
Dit nieuwe land heet Termina, en hoewel het land er qua oppervlak en inwoners net zo uitziet als Hyrule, is het een unieke wereld die Link alleen op een uiterst bizarre manier bekend voorkomt. Al snel ontdekt Link dat dit een bijzonder ongelegen moment is om Termina te bezoeken. Zo loopt er een Skull Kid rond die helemaal in de ban is van de duistere macht van Majora's Mask, en zal de maan over drie dagen neerstorten en het land verwoesten. Link weet dat dit geen toeval kan zijn. Binnen drie dagen zal Link het mysterie van Majora's Mask moeten zien op te lossen om Termina te redden van de verwoesting door de maan.
Maskers spelen een belangrijke rol in Links avontuur in Termina. Al snel komt Link een handelsreiziger van de Happy Mask Shop tegen. Het is onduidelijk of deze geheimzinnige figuur een van de goeden of de slechten is, maar hij beweert dat hij de rechtmatige eigenaar is van Majora's Mask. De handelsreiziger geeft Link drie dagen de tijd, toevalligerwijs dezelfde periode die Link heeft om het neerstorten van de maan te voorkomen. De rondtrekkende verkoper van de Happy Mask Shop geeft Link zijn eerste masker, het Deku Mask. Als Link dit masker draagt, kan hij zakendoen met Deku Scrubs, die hem normaal gesproken zouden negeren.
Als Link het Goron Mask draagt, krijgt hij het lichaam van een gevallen Goron met de naam Darmani. Goron Link is een van de meest bizarre Gorons die je ooit zult zien. Vermomd als de rotskauwende Darmani, kan Link enorme klappen uitdelen en kan hij veranderen in een rollend wiel met spijkers. Als Link het Zora Mask opzet en in een Zora verandert, kan hij ineens zwemmen als een hyperactieve dolfijn. Je zult al geraden hebben dat Link de bovengenoemde maskers nodig heeft om de vele puzzels in Majora's Mask op te lossen. Er zijn meer dan twintig maskers die allemaal hun eigen uitwerking hebben. Met sommige maskers kan Link met bepaalde figuren praten, en andere maskers geven Link speciale vaardigheden, bijvoorbeeld om heel snel te kunnen lopen. De mogelijkheden zijn bijna onuitputtelijk.
The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D is nu verkrijgbaar voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Ervaar dit klassieke avontuur opnieuw met verbeterde gameplay, mooiere 3D-graphics, het touchscreen en bewegingsbesturing.