Mario Kart 64
In Mario Kart 64 draaien acht oude bekenden, waaronder Mario, Bowser en Yoshi, hun rondjes in vier, steeds zwaardere kampioenschappen, elk bestaand uit vier parkoersen. De Mushroom Cup wordt gekenmerkt door wijde bochten en zachte glooiingen. Het wordt allemaal stukken lastiger in de Flower Cup, waarin je vrachtwagens moet zien te ontwijken die over Toad's Turnpike razen en de rotsblokken in de bermen op de in nevelen gehulde Choco Mountain! De Star Cup circuits lopen uiteen van de spekgladde ijsvelden van Sherbet Land tot de lavapoelen in Bowser's Castle. Maar je rijvaardigheid wordt pas echt op de proef gesteld op de vier banen in de Special Cup. Zoef door de donkere grotten en groene heuvelruggen van Donkey Kong's Jungle Parkway, beklim de steile hellingen in Yoshi Valley en hobbel door de spookwereld van Banshee Boardwalk voordat je je aan het langste circuit van het spel waagt: de in neonlicht badende Rainbow Road.
Mario Kart 64 biedt twee camerahoeken en drie verschillende motoren: 50cc, 100cc en 150cc. Je kunt nog meer snelheid maken door de powerslide-techniek onder de knie te krijgen of door de Super Star power-ups op te pikken. Elke kart heeft zijn eigen rijgedrag, acceleratievermogen en topsnelheid. Lichte karts, zoals die van Princess Peach, laten zich soepeltjes door strakke bochten sturen maar lopen continu het risico te worden geplet door zwaardere karts, zoals het gevaarte van Donkey Kong. Kogels die je op concurrerende coureurs kunt afvuren, bananen waarover ze kunnen slippen en Lightning Bolts waardoor ze heel klein en traag worden zijn maar een paar voorbeelden van de unieke en hilarische power-ups in het spel.