Ervaar het originele avontuur van Ryu Hayabusa, de schaduwkrijger, in dit beroemde actie-platformspel uit het NES-tijdperk.
In Ninja Gaiden reist Ryu naar Amerika om wraak te nemen op de moordenaar van zijn vader, en hij stuit op een plan dat de wereld bedreigt. Dit alles wordt verteld met unieke tekenfilmpjes in anime-stijl.
Ren, kruip, spring en klim door 20 uitdagende zijwaartsscrollende gebieden, verdeeld over zes levels, en versla straatbendes, kwaardaardige ninja's en barbaarse bazen met je dodelijke Dragon Sword en Ninpo – de gevreesde ninja- magie.