Pokémon Gold Version en Pokémon Silver Version zijn nu beschikbaar op de Virtual Console op de verschillende Nintendo 3DS-systemen! Deze games, die oorspronkelijk zijn uitgebracht voor de Game Boy Color in Japan, zijn bewerkt voor de Virtual Console zodat ze er precies zo uit zien als de originele versies voor de Game Boy Color.
Als beginnende trainer verken je het bloeiende Johto, en begin je aan een missie om zoveel mogelijk Pokémon te vangen als je kunt. Tientallen Pokémon springen mee in de actie, zoals de Legendary Pokémon Raikou, Entei en Suicune. Deze games introduceren ook nieuwe Pokémon-types: kijk uit voor Steel-type en Dark-type Pokémon tijdens je reizen.
Voor beide games kun je de draadloze communicatiefunctie van de Nintendo 3DS gebruiken. Het is mogelijk om Link Trades en Link Battles te houden tussen de Virtual Console-versies van Pokémon Gold Version en Pokémon Silver Version.