Schijn kan bedriegen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Kirby. Op het eerste gezicht lijkt het niet meer dan een schattig roze blobje. Maar onder die hoge aaibaarheidsfactor klopt het hart van een krijger. Kirby kan zijn vijanden opzuigen en hun krachten absorberen. In Kirby: Nightmare in Dream Land, Kirby's debuut op de Game Boy Advance, zal het blobje al zijn vaardigheden nodig hebben.
Kirby's oude aartsvijand King Dedede heeft zijn lelijke tronie weer eens laten zien. Dedede heeft de sterrenstaf gestolen, de staf die garant staat voor de nachtrust van de bewoners van Dream Land. Kirby vreest voor een volk van droomloze chagrijnen met wallen onder hun ogen, dus zal hij er alles aan doen om de sterrenstaf terug te halen. Kirby moet maar liefst 24 verschillende vaardigheden absorberen van zijn vijanden. In zijn eigen vorm kan Kirby springen en zweven door zijn lichaam vol lucht te zuigen, maar hij is nauwelijks in staat tot aanvallen of verdedigen. Als hij met zijn krachtige longen echter een vijand heeft opgezogen, kan hij deze doorslikken om de krachten van de vijand te kopiëren.
Kirby-veteranen herinneren zich misschien Kirby's Adventure nog op de NES. Dit is min of meer hetzelfde avontuur als Kirby: Nightmare in Dream Land, maar dan met compleet vernieuwde graphics. Je kunt ook een hoop leuke minigames ontdekken, die je met één knop kunt spelen, zoals het chaotische Bomb Rally en het razendsnelle Kirby's Air Grind!