8 GB aan totaal geheugen, waarvan een aanzienlijk gedeelte is gereserveerd voor systeemgegevens. Extra opslagmedia kan vereist zijn om spellen te downloaden.
Je kunt je Wii-afstandsbedieningen Plus (of Wii-afstandsbedieningen) en Nunchuks met de Wii U gebruiken.