Een dag uit het leven van een lid van het reddingsteam
Eerst moet het gebied waar het noodsignaal vandaankwam worden verkend en onderzocht. Dat gebeurt samen met de Pikmin en Otsjin. Maar voor sommige soorten Pikmin is het niet makkelijk om rivieren over te steken. Gelukkig heeft onze rekruut een paar ijs-Pikmin meegenomen. Hun ijskoude lichaampjes kunnen het water doen bevriezen. Nu kan iedereen veilig de overkant bereiken!
Jakkes! Er loopt een griezelig wezen in de grot! Maar onze rekruut heeft geen moment geaarzeld en heeft de situatie onder controle. Hij heeft zijn Pikmin en Otsjin namelijk op het beest afgestuurd!
Nu het beest is verslagen, kan het team eindelijk naar de schipbreukeling toe. Tijd om diegene uit de grot te halen en in veiligheid te brengen. Dankzij het dappere optreden van de Pikmin, Otsjin en natuurlijk onze rekruut is er weer een taak volbracht.
Onze rekruut roept de Pikmin bijeen en keert terug naar de reddingsbasis voordat de zon onder gaat, want dan worden de beesten op de planeet razend. Maar het werk is nog niet gedaan. Zolang er nog schipbreukelingen in nood verkeren, zal het reddingsteam alles op alles zetten om hun missie te voltooien!
Het reddingsteam maakt soms ook gevaarlijke nachtelijke uitstapjes! Met de hulp van de gloei-Pikmin, die uitstekend in het donker gedijen, moeten ze razende beesten verdrijven en de gloeikolonie beschermen tot zonsopkomst.
Bij zonsopkomst breekt er een nieuwe dag aan en gaat de reddingsmissie verder! Kruip in de huid van de nieuwste rekruut van het reddingsteam in Pikmin 4, nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch.