Vraag het de ontwikkelaar Vol. 3, Big Brain Academy: Knappe koppen
De inhoud is van tevoren opgenomen in lijn met de huidige gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen omtrent COVID-19.
In deze editie van Vraag het de ontwikkelaar, een interviewserie waarin Nintendo-ontwikkelaars in hun eigen woorden Nintendo's gedachten over het maken van producten overbrengen, praten we met drie van de ontwikkelaars achter de Big Brain Academy-serie, waaronder de aankomende game Big Brain Academy: Knappe koppen voor de Nintendo Switch, verkrijgbaar vanaf 3 december.
Ik ben Kubo. Ik ben de director voor de Nintendo Switch-game die we nu uitbrengen, Big Brain Academy: Knappe koppen.
Ik ben Yoshinobu. Ik was de director van Big Brain Academy voor de Nintendo DS(1) en Big Brain Academy voor de Wii(2). Ik was ook de hoofdprogrammeur voor de Nintendo DS-versie.
(1)In Europa uitgebracht voor de Nintendo DS in juli 2006. Deze game biedt spelers een verzameling minigames in vijf verschillende genres rond het thema 'mentale activiteiten'.
(2)In Europa uitgebracht voor de Wii in juli 2007. Deze game biedt spelers een verzameling minigames in vijf verschillende genres die gespeeld kunnen worden met anderen.
Ik ben Fujii. Ik was de planner en designer voor de Nintendo DS- en Wii-versies van Big Brain Academy.
Bedankt. Naast Kubo-san, die een ontwikkelaar is voor de nieuwe Nintendo Switch-game, hebben we ook Yoshinobu-san en Fujii-san uitgenodigd. Zij waren niet betrokken bij de ontwikkeling van de Nintendo Switch-versie, maar waren de ontwikkelaars voor de Nintendo DS- en Wii-versies. Zo kunnen we alles te weten komen over de games in de Big Brain Academy-serie als geheel.
Natuurlijk. Big Brain Academy: Knappe koppen is een verzameling minigames met activiteiten voor je brein, verdeeld over vijf verschillende genres: visie, geheugen, analyse, rekenen en inzicht. Voor de Nintendo Switch-versie van Big Brain Academy hebben we verschillende activiteiten uit de Nintendo DS- en Wii-versies toegevoegd, plus een aantal functies die exclusief zijn voor de Nintendo Switch. Er zijn twee verschillende standen: Solo en Party. In Solo kun je in je eentje activiteiten oefenen door 20 verschillende minigames te spelen. In Party kun je samen met vrienden of familie spelen.
De Big Brain Academy-serie is begonnen op de Nintendo DS. Hoe is het idee voor deze game oorspronkelijk ontstaan?
Iwata-san(3) was destijds de president van Nintendo, en Nintendo's wereldwijde strategie was om de gamende bevolking(2) uit te breiden door niet-gamers over te halen om games een kans te geven. Dat was het doel van het bedrijf. We hadden wat tijd om na te denken, dus ik besprak met Fujii-san wat we op de Nintendo DS konden doen.