Als je onlangs Super Smash Bros. Brawl hebt aangeschaft, en je ondervindt problemen bij het spelen van deze game op je Wii, lees dan de onderstaande informatie om erachter te komen hoe het probleem kan worden opgelost.
Super Smash Bros. Brawl maakt gebruik van een disk met twee lagen voor een extra grote geheugencapaciteit. Een zeer klein percentage van de Wii-spelcomputers kan problemen ondervinden bij het veelvuldig lezen van dit soort disks, namelijk wanneer er zich vuil op de lens van de diskspeler bevindt. Nintendo kan dit op lossen door het schoonmaken van de disk. Probeer alsjeblieft NIET om de lens zelf schoon te maken, aangezien je hiermee het systeem kunt beschadigen.
Als je disk soms niet wordt gelezen, kun je contact opnemen met de technische dienst van Nintendo. Hier kunnen ze je vertellen hoe je je Wii het beste naar Nintendo kunt sturen om de lens van de diskspeler te laten schoonmaken. Er zijn geen kosten verbonden aan de reparatie of het verzenden. (Houd rekening met het volgende: het omruilen van de disk bij de winkel zal het probleem niet oplossen. Wij adviseren gebruikers die problemen ondervinden met Super Smash Bros. Brawl om gebruik te maken van Nintendo’s reparatieservice.)
Wegens de aard van dit specifieke probleem, mogen Wii-bezitters geen opgeslagen gegevens verliezen, zoals software voor de Virtual Console en WiiWare. In uitzonderlijke gevallen kan het nodig zijn deze software opnieuw te downloaden in het Wii-winkelkanaal. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
Denk er aan dat het openen van het Wii-systeem om een Mod Chip toe te voegen ervoor zorgt dat de fabrieksgarantie komt te vervallen. Eigenaars van een 'modded' Wii-systeem kunnen dan ook niet op een gratis reparatie rekenen, maar zullen zelf de standaard reparatiekosten voor hun rekening moeten nemen. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice van Nintendo.