If you have recently purchased Super Smash Bros. Brawl and are experiencing technical problems playing the game on your Wii, please read the following information to learn how this issue can be resolved.
Super Smash Bros. Brawl utilises a double-layer disc which has a large memory capacity. A very small percentage of Wii consoles may have trouble consistently reading data off this large capacity disc if there is some contamination on the lens of the disc drive. Nintendo has specialised cleaning equipment that can resolve this problem. Please do NOT attempt to clean the lens yourself, as you may damage the system.
If you are experiencing disc read errors, please contact consumer Support or go directly to our Fast Track repair service and enter your information. There is no cost for the repair or shipping of your Wii to get the disc drive lens cleaned. (Please note: Returning the disc to the retail store will not solve the problem. We encourage users who are experiencing issues with playing Super Smash Bros. Brawl to utilise Nintendo’s repair service.)
Due to the nature of this particular issue, Wii owners should not lose any of their stored data, such as Virtual Console games and WiiWare software. In some rare cases you may have to re-download this software from the Wii Shop Channel, but there is no cost to doing so.
Please note that opening the Wii console to insert a Mod Chip invalidates the manufacturer’s warranty. Owners of 'modded' Wii consoles are, therefore, not entitled to a free repair but will have to pay the cost for the Nintendo standard repair procedure. Please contact Consumer Support for more information.