12 november 2007 - Het is tijd om je creativiteit de vrije loop te laten, want het Mii-wedstrijdkanaal voor Wii verschijnt vandaag in Europa! Dit gloednieuwe kanaal geeft gebruikers de mogelijkheid om de Mii-personages die zij in hun Mii-personagekanaal gecreëerd hebben naar het Mii-wedstrijdkanaal te transporteren. Daar kun ze meedoen aan leuke en interactieve wedstrijden. Het Mii-wedstrijdkanaal bevat twee manieren om Mii-personages in te sturen, te bekijken en te beoordelen: het showplein en wedstrijden. Zorg ervoor dat je je Mii-personage bij de hand hebt, want het Mii-wedstrijdkanaal wordt vandaag in Europa gelanceerd!
Meedoen en een Mii-personage insturen kan niet eenvoudiger! Om te beginnen, registreer je je als Mii-ontwerper in het Mii-wedstrijdkanaal. Daarbij kies je een Mii die je in het Mii-personagekanaal gemaakt hebt als jouw vertegenwoordiger.
Als je je geregistreerd hebt als Mii-ontwerper, kun je Mii-personages naar het showplein kopiëren. Daar kunnen ze bezichtigd worden door Wii-gebruikers van over de hele wereld. Je kunt de top-50 aller tijden bekijken, de aanbevolen Mii-personages van die dag of een willekeurige selectie. Als je een Mii-personage ziet dat je bevalt, kun je dat aan je favorieten toevoegen of zelfs naar je eigen Mii-personagekanaal kopiëren. Elke maand zal het kanaal een top-100 van Mii-ontwerpers laten zien en de beste Mii-ontwerper van de maand wordt beloond met de titel Mii-meesterontwerper!
Gebruikers kunnen ook Mii-personages inzenden voor wedstrijden, waarbij ze beoordeeld zullen worden door gebruikers van over de hele wereld. Er zullen regelmatig nieuwe wedstrijdthema's aan het kanaal toegevoegd worden, zoals een historische figuur, een beroemd literair personage of simpelweg een karakteromschrijving. Deelnemers zullen vervolgens gevraagd worden om een Mii-personage te maken dat bij dat thema past. Er vinden altijd minstens vier wedstrijden tegelijk plaats, waardoor ieder Mii-personage een kans krijgt!
Dat is echter nog niet alles! Deelnemers kunnen aan het einde van een wedstrijd de top-50 van meest populaire Mii-personages mee naar huis nemen en na afloop van sommige wedstrijden zullen ze zelfs een herinneringsfoto van hun ingezonden Mii en hun Mii-ontwerper ontvangen!
Het Mii-wedstrijdkanaal is uniek voor de Wii en creëert een compleet nieuwe, interactieve, creatieve en gemeenschappelijke dimensie op het systeem. Dit nieuwe kanaal kan gratis worden gedownload in het Wii-winkelkanaal, onder Wii-software. Om het kanaal te kunnen downloaden en gebruiken, dient je Wii-systeem wel met het internet verbonden te zijn. Naast het Mii-wedstrijdkanaal is er nog een heel scala aan leuke, interactieve kanalen te downloaden, waaronder het nieuwskanaal, het weerkanaal en het enquêtekanaal. Het Mii-wedstrijdkanaal wordt vandaag in Europa gelanceerd voor Wii. Hopelijk ben je er klaar voor!