Dus alle Pokémon in deze generatie zijn nieuw, maar ik krijg ook het idee dat verbinden en communiceren belangrijker is geworden. Waarom heb je besloten om ze te verbinden met de computer?
Ik wilde dat de spelers zelfs van Pokémon Black Version en Pokémon White Version konden genieten als ze hun DS niet gebruikten. Ik vond computers het perfecte gereedschap voor communicatie en dacht dat ze de volgende stap voor de Pokémon-spellen konden zijn.
Eigenlijk heeft het meeste wat The Pokémon Company doet met computers te maken, of het nou voor promotiedoeleinden is of de Pokémon Daisuki Club11. Al een tijdje denk ik na over de mogelijkheid om dat soort dingen aan de spellen zelf te koppelen. Maar ik wist dat het niet makkelijk zou zijn. 11 Pokémon Daisuki Club: een website die door The Pokémon Company wordt beheerd. Het fungeert als de officiële Pokémon-fanclub en heeft meer dan twee miljoen leden in Japan.
Ja, het was echt moeilijker. Eerst dacht ik eraan om gewoon een Nintendo DS Game Card in de computer te stoppen. (lacht)
Maar ze vertelden me dat dat onmogelijk was. (lacht) Dus uiteindelijk besloten we de verbinding via Wi-Fi te maken, maar toen hadden we meer problemen om uit te vinden hoe we met de computerwereld om moesten gaan. Het kostte heel wat tijd om uiteindelijk te accepteren waar we op uitkwamen, deze ‘droomwereld’ op het internet. Eerst dacht ik dat het niet zou kloppen als de speler niet zelf in de computerwereld verscheen. Omdat het gek zou zijn als een Pokémon zou praten.
Dus ik vond dat we een avatar moesten maken, iets als een Mii-personage, en het in een wereld te laten leven. Maar toen had ik zoiets van: “Wacht eens even.” Je avatar in de computer is anders dan het hoofdpersonage in het Nintendo DS-systeem en het is natuurlijk anders dan de echte jij, dus... het voelde onsamenhangend.
Het idee waar we mee kwamen, was een wereld te maken waarin de Pokémon weten dat je het hoofdpersonage was. Met het concept van een ‘droomwereld’ wilde ik dat de Pokémon anderen over jou konden vertellen, zoals “Het hoofdpersonage van mijn spel zegt dit en dat.”
Met andere woorden, je besloot dat alleen Pokémon en geen avatar in de computerwereld verscheen.
12 Pokémon Dream World: een onderdeel van de Pokémon Global Link-website, die op je computer via internet kan bezoeken en gekoppeld is aan Pokémon Black Version en Pokémon White Version.
Je hebt ten eerste een computer nodig, en een Wi-Fi-omgeving voor je Nintendo DS. Als je in de Pokémon Dream World speelt, kun je voorwerpen en bessen meenemen die je in Pokémon Black Version of Pokémon White Version op je Nintendo DS hebt verzameld. Je kunt er ook met allerlei andere mensen communiceren.
Je kunt toch met mensen van over de hele wereld die Pokémon Black of Pokémon White spelen, verbinden en communiceren? Dus niet alleen in Japan?