So all the Pokémon for this generation are new, but I also get the impression that the games’ aspects of connection and communication have been strengthened. Why did you decide to make them connectable to the computer?
I wanted players to be able to enjoy Pokémon Black Version and Pokémon White Version even when they weren’t using their DS. I thought computers were the perfect tool for communication, and that they could be the next stage for the Pokémon games.
Ishihara-san, what did you think when you heard about connecting to the computer?
Actually, most of what The Pokémon Company does is related to computers, whether it’s for promotional efforts or the Pokémon Daisuki Club.11 I’d been thinking for quite some time about the possibility of tying things like that to the games themselves. But I knew it wouldn’t be easy. 11Pokémon Daisuki Club: A website operated by The Pokémon Company. As the Pokémon official fan club, it has over two million members in Japan.
It really was. At first, I was just thinking about sticking a Nintendo DS Game Card into the computer. (laughs)
But they told me that was impossible. (laughs) So finally, we decided to connect via Wi-Fi, but then we had more trouble figuring out how to handle the computer world. It took quite a lot of time to eventually settle on what we ended up with, this kind of “dream world” on the Internet. At first, I thought it wouldn’t be right if it wasn’t the player him or herself who appeared in the computer world. Because it would be weird if a Pokémon talked.
So I imagined creating an avatar, somewhat like a Mii, and having it live in one world. But then I was like, “Hold on a sec.” Your avatar in the computer is different from the main character in the Nintendo DS, and, of course, it’s also different from the real you, so... it felt disjointed.
The idea we came up with was to create a world in which the Pokémon knows that you are the main character. With the concept of a “dream world”, I wanted the Pokémon to be able to tell others about you, like “The main character of my game is saying such-and-such.”
In other words, you decided to have only Pokémon, and not an avatar, show up within the computer world.
12 Pokémon Dream World: Part of the Pokémon Global Link website, which can be accessed with your computer via the Internet and is linked with Pokémon Black Version and Pokémon White Version.
First of all, you need a Wi-Fi environment for your Nintendo DS and a computer. When you play in the Pokémon Dream World, you can bring items and berries that you acquire to your Pokémon Black Version or Pokémon White Version on your Nintendo DS. Also, it allows you to communicate with all kinds of other people.
You can connect and communicate with people all over the world, not just within Japan, who are playing Pokémon Black or Pokémon White, right?