(Kijkt naar het team van Next Level Games op het videochatscherm.) Dankjewel voor het dragen van de Luigi-petten!
In het interview van vandaag hebben we het over Luigi’s Mansion 2. Allereerst wil ik jullie bedanken voor de lange tijd dat jullie aan de ontwikkeling hebben gewerkt.
Ik had gedacht dat jullie het rond de feestdagen van 2012 rustiger aan zouden kunnen gaan doen, maar het duurde voort tot in 2013. Jullie lachen nu, maar tegen het eind van vorig jaar werd het erg zwaar, toch?
Maar dankzij jullie harde werk kan het met recht een product worden genoemd dat door Miyamoto is geproduceerd.
Ik wil jullie vragen om jezelf voor te stellen, te beginnen met Next Level Games1.1. Next Level Games Inc.: een videogameontwikkelaar uit Vancouver, Canada, opgericht in 2002. Het bedrijf was betrokken bij de ontwikkeling van spellen als de Mario Strikers-serie en Punch-Out!!
Ik ben Brian Davis. Ik werkte aan het spel als gameplay-programmeur. Ik had de leiding over de ontwikkeling van de spineindbaas, de trapeindbaas, enzovoort. Het is een grote eer om hier vandaag te zijn.
Ik ben Ikebata van de afdeling Softwareplanning en ontwikkeling. Ik was bij deze titel betrokken als coördinator. Samen met Bryce en de anderen in Canada bedacht ik de inhoud en specificaties voor dit spel, ik hield Miyamoto met enige regelmaat op de hoogte over de voortgang, en rapporteerde de resultaten terug aan Next Level Games.
Ikebata, terwijl je taken verrichtte die leken op die van een regisseur, was je ook de contactpersoon voor Miyamoto.
Maar dit keer was een beetje speciaal. Ik was als de oorspronkelijke ontwikkelaar betrokken bij Luigi’s Mansion2, en daarna gedurende lange tijd op een indirecte manier, door als beschermheer voor het regieteam om de week te overleggen met Ikebata. De productiestijl was dus nogal ongewoon. De rol van beschermheer betekende dat de werkelijke ontwikkelaars de leiding hadden over het creatieve werk, en ik daar niet direct de leiding over had.2. Luigi’s Mansion: een actie-avonturenspel dat in mei 2001 werd uitgebracht, gelijktijdig met het Nintendo GameCube-systeem.
Een mentor kan een begeleider zijn, of een leraar. Ik denk dat je voor het ontwikkelingsteam een soort spirituele leraar was.