In Smash Bros. is er een overvloed aan reguliere personages, naast de talloze Assist Trophies. Als je daar het aantal personages bij optelt die voorkomen als reguliere Trophies, heb je een behoorlijk indrukwekkende verzameling.
Uiteindelijk is dat iets dat we alleen konden bereiken met Smash Bros., aangezien het gebaseerd was op de vraag, hoe we spelers in staat zouden kunnen stellen om plezier te beleven aan de massa personages die samen werden gebracht in één spel. Bij spellen die draaien om de wereld van slechts één personage is er een limiet aan het aantal personages dat een rol kan spelen. Aangezien Smash Bros. een van de weinige titels is waarin het in orde is om personages met elkaar te vermengen, voel je al snel de drang om eruit te halen wat erin zit.
Juist. Ik denk dat er momenten zijn waarop spelontwikkelaars zich er niet bewust van zijn, hoeveel mensen van hun personages houden of hoeveel spelers ze willen zien op plekken die niet direct verband houden met de spellen waar ze in verschijnen. Toen ik Kirby’s Dreamland ontwikkelde, was ik me bijvoorbeeld niet bewust van alle plekken buiten het spel waar Kirby-personages hun opwachting maakten. Als je echter de kans krijgt om met fans te praten, realiseer je je pas hoeveel mensen er dol zijn op deze personages. Deze fans worden al heel erg blij, als ze een individueel personage in een ander spel zien, zelfs als het personage niet beweegt.
Precies. De ontwikkeling van Smash Bros. Melee begon kort na de lancering van de GameCube en we moesten ieder personage van de grond af opbouwen. Dit keer konden we echter personages lenen van verscheidene ontwikkelteams en dat hielp nogal. Neem bijvoorbeeld The Wind Waker en Twilight Princess uit de Zelda-serie. We konden de Smash Bros.-personages ontwerpen door simpelweg de modellen van de oorspronkelijke titels aan te passen.
Juist. Officiële versies. (Lacht.) Wat betekent dat je de onderkanten of ruggen van de personages kunt zien. Ze kunnen trouwens nog wel enigszins verschillen, hoor.
Juist. En je kunt zoveel kijken als je wilt. Natuurlijk betekent dat niet dat je simpelweg personages uit recente spellen kunt halen en ze in Smash Bros. Trophies veranderen.
We hebben er ook veel personages uit oudere spellen in gestopt, net als enkele meer nostalgische voorwerpen.
Dat is dus waarom je heel het Nintendo-kantoor doorkruiste om gegevens en materialen te verzamelen. Ik heb zelf nog aan mensen gevraagd om deze oude documenten op te graven.
Dus je gebruikte gegevens en modellen uit nieuwe spellen en 2D-illustraties, handleidingen, spelverpakkingen en illustraties die gebruikt werden in reclamemateriaal voor de oudere spellen.
Ik leende een boel, want er waren veel dingen die spelers zonder deze gelegenheid niet te zien zouden krijgen. En ik nam materialen niet alleen simpelweg in ontvangst, ik moest ze ook laten bewerken.