Ik vermoed dat The Subspace Emissary een goede plek kan zijn voor Smash Bros.-beginners om het spel te leren kennen.
Volgens mij heb je gelijk. De doelstelling is duidelijk, aangezien er een verhaallijn is, en als je iemand hebt om mee te spelen, kun je als team in het spel vorderen.
Vijf. Makkelijk, normaal, moeilijk, erg moeilijk en intens. De intense moeilijkheidsgraad is echter grotendeels gemaakt voor de nieuwsgierige types, terwijl het erg moeilijke niveau beschouwd kan worden als het hoogste spelniveau voor normale speldoeleinden. Overigens kan de moeilijkheidsgraad ook aangepast worden voor de andere speltypen en niet alleen voor The Subspace Emissary.
Dat betekent dus dat beginners van start kunnen gaan met ‘makkelijk’. In principe is Smash Bros. ontworpen om verschillende dingen te laten gebeuren door simpelweg op willekeurige knoppen te drukken, dus er kunnen verbazingwekkende dingen gebeuren zonder dat je het spel ooit hebt geprobeerd. Dit maakt het makkelijk voor beginners om betrokken te raken in het spel.
Dat herinnert mij eraan dat Shogo Sakai-san onlangs het spel aan het testspelen was en The Subspace Emissary uitspeelde op de makkelijke moeilijkheidsgraad.
Bedoel je dezelfde Shogo Sakai-san als die van HAL Laboratory, die de leiding had over de muziek van Smash Bros. Brawl? Ik neem aan dat je hem noemt omdat hij zo slecht is in het spelen van videospellen.
Sakai-san is nog zo’n knaap die al sinds lange tijd spellen met ons ontwerpt. Hij is niet alleen een getalenteerd muzikant, maar hij fungeert ook als ons proefkonijn voor de makkelijke moeilijkheidsgraad in spellen. Hij heeft ons veel geholpen.
Niet echt. Hij was toevallig in de buurt als ik hem nodig had en speelde het spel gedurende enkele dagen. Toen gebeurde het dat onze hopeloze Sakai-san de makkelijke moeilijkheidsgraad uitspeelde.
Dat was erg geruststellend, met het oog op onze inspanningen om het spel voor nieuwe spelers makkelijk te maken om mee aan de slag te gaan.
Inderdaad. Nadat hij het had uitgespeeld, zei Sakai-san dat hij eindelijk begreep waarom mensen zo verslaafd raken aan het spelen van computerspellen. (Lacht.)