In dit vechtspel uit 1992 trekt Ryo Sakazaki eropuit om zijn zus Yuri te redden, die ontvoerd is door de gangster Mr. Big. Samen met zijn beste vriend Robert moet Ryo talloze vijanden in South Town zien te verslaan en uiteindelijk de spannende confrontatie aangaan met de mysterieuze Mr. Karate.
Art of Fighting is een meesterwerk in het genre en bevat diverse bijzondere aspecten. Zo kun je zien dat een personage gewond raakt tijdens het gevecht, volgt de camera de actie automatisch en wordt er gesproken tekst afgespeeld tijdens de tussenfilmpjes.