In een donkere, stormachtige nacht begint de jonge Link aan een avontuur dat hem - en jou - voor altijd bijblijft! Princess Zelda is gevangen genomen door een kwaadaardige tovenaar die probeert om Ganon, koning van het kwaad, los te laten met alle gevolgen van dien. Alleen Link heeft de moed om Hyrule te redden!
A Link to the Past is het bejubelde Super NES-hoofdstuk in de Legend of Zelda-saga, beroemd om zijn sfeervolle graphics en geluid, listige kerkers en het introduceren van inmiddels als klassiek bekendstaande voorwerpen als de Hookshot, de Pegasus Boots en het Master Sword.