Master Detective Archives: RAIN CODE
Maak kennis met Master Detective Archives: RAIN CODE, een gloednieuwe lucid-noir detective-avonturengame voor de Nintendo Switch van de makers van de Danganronpa-serie!
Yuma, een detective in opleiding die lijdt aan geheugenverlies, en Shinigami, de geest die hem achtervolgt, houden zich bezig met onopgeloste mysteries in een vreemde stad waar het altijd regent.
MEESTERDETECTIVES VS. MEGACONCERN
Kanai Ward, een stad van eeuwige regen, is in de greep van Amaterasu Corporation en heeft te kampen met een groot aantal onopgeloste zaken. Meesterdetectives van over de hele wereld, elk met speciale vaardigheden, moeten de uitdaging aangaan en de waarheid aan het licht brengen.
Met Shinigami aan zijn zijde gaat ook Yuma, een trainee bij de Nocturnal Detective Agency, aan de slag. Loop vrij rond in de 3D-stadsomgeving en verzamel bewijsstukken en getuigenissen.
Tijdens je onderzoek verschijnt er een locatie genaamd het Mystery Labyrinth, dat het pad naar de waarheid zal plaveien. Zodra je het doolhof betreedt, manifesteren de mysteries van de zaak zich als trucage en vallen die zijn ontworpen om Yuma te pakken te krijgen.
Hier gelden andere regels, want bijna niets is wat het lijkt. Betreed het Mystery Labyrinth om licht op de zaak te werpen.
De hoofdpersoon lijdt aan geheugenverlies. Zijn achtergrond is niet bekend, maar hij was in het bezit van documenten waaruit bleek dat hij als detective in opleiding bij een agentschap naar Kanai Ward was gestuurd. Hij werkt mee aan lopende onderzoeken. Door een gebrek aan zelfvertrouwen neigt hij ernaar om vaak te klagen. Hij heeft echter ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel en probeert onbaatzuchtig iedereen in nood te helpen.
Een god van de dood met als opgave om Yuma te achtervolgen. Ze verschijnt meestal in haar geestvorm. Shinigami is alleen zichtbaar voor Yuma en zweeft voortdurend aan zijn zijde. Hoewel ze opgewekt en spraakzaam is, staat haar gevoel voor moraliteit behoorlijk ver af van dat van mensen. Haar woorden en daden brengen Yuma soms in verwarring. In het Mystery Labyrinth verandert ze in een mensachtige vorm en heeft ze de macht om in te grijpen.
Onder de detectives van de World Detective Organization is dit een detective met een gespecialiseerde kracht genaamd Forensic Forte die helpt bij onderzoeksactiviteiten.
Meesterdetectives zijn experts in het onderzoeken van criminele activiteiten. Met behulp van hun vaardigheden zijn ze in staat om informatie en bewijsstukken te verkrijgen die niet beschikbaar zouden zijn voor gewone mensen. Samen met Yuma lossen ze moeilijke zaken op in Kanai Ward.