Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy
Dit verhaal vindt drie jaar na de gebeurtenissen van de vorige game 'Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout' plaats en vertelt over de reünie van Ryza en haar vrienden, die nieuwe mensen leren kennen en afscheid nemen om een waardevolle schat te ontdekken.
Er is drie jaar verstreken sinds Ryza's geheime avontuur op Kurken Island. Ryza is het enige groepslid dat op het eiland is achtergebleven. Ze ontvangt een brief van haar goede vriend die haar vertelt over ruïnes die misschien te maken hebben met alchemie en een mysterieus verzoek dat te maken heeft met een gloeiende steen. Ze besluit het eiland te verlaten en naar de royal capital Ashra-am Baird af te reizen. Ryza weet echter niet dat dit het begin is van een fantastisch nieuw avontuur waarin ze de mysteries van de ruïnes rondom de royal capital moet achterhalen en kennismaakt met een vreemd wezen dat haar leven voorgoed zal veranderen.
Ryza kan diverse nieuwe acties uitvoeren. Zo kan ze in water duiken, via planten muren beklimmen, zich door smalle openingen wurmen en magische touwen gebruiken om van het ene gebied naar het andere te reizen. Dankzij deze en andere vaardigheden kan Ryza diverse gebieden en ruïnes beter verkennen.
Maak gebruik van diverse nieuwe spelsystemen, waaronder het nieuwe, intuïtieve systeem 'Linkage Synthesis' waarbij voorwerpen in cellen genaamd 'Material Loops' zijn geplaatst. Die zijn speciaal ontworpen zodat nieuwe spelers makkelijker de gameplay kunnen leren en ervaren spelers unieke aangepaste voorwerpen kunnen maken. Zelfgemaakte voorwerpen kunnen ook worden gecombineerd met 'Evolution Link' om compleet nieuwe voorwerpen te maken.
Voortgang tot een bepaald punt in de game om de verzamelplaatsen van de vorige titel 'Atelier Ryza' te ontgrendelen.
Bevat: het 'Summer Adventure!'-kostuum voor Ryza dat beschikbaar was als vroege aanschafbonus voor de vorige titel; 'Another Fashion'-kostuumset en 'Summer Style'-kostuumset uit de Digital Deluxe edition. 16 kostuums voor Ryza, Lent, Tao en Klaudia, 4 per personage.
Een set van vier verschillende voorwerpen die aan het begin van de game van pas komen. Ze worden toegevoegd aan de Container in het Atelier.
Beschikbare voorwerpen: Wind Shoes (voor meer snelheid), Traveler's Coat (voor meer EXP), True Handmade Staff (voor meer AP), Uni Charm (boost statistieken, meer gezondheid en skillpower).
100.000 edelstenen die je kunt gebruiken voor voorwerpen en meer. Edelstenen worden geleidelijk aan in de game beschikbaar.
Gust Extra BGM Pack
De inhoud van de Season Pass, releasedata en de releasevolgorde zijn onderhevig aan verandering zonder voorafgaande melding.