The Myth Seekers 2: The Sunken City
"De legende vertelt het verhaal van de stad Ys, een cultureel hoogstandje aan de kust van Bretagne. De stad bloeide op onder de heerschappij van de wijze koning Gradlon, maar die gouden eeuw hield niet eeuwig stand. Er brak een hevig conflict uit tussen koningin Tehda en haar zus, met catastrofale gevolgen: de hele stad werd opgeslokt door de oceaan. De koning wist ternauwernood te ontsnappen, maar de beide zussen verdronken tussen de stadsmuren. Men zegt dat koning Gradlon nog altijd aan de kust staat te wachten tot zijn stad van de oceaanbodem herrijst en hij wordt herenigd met zijn grote liefde.
Amelia, de befaamde agente van de Myth Seekers, wordt naar Parijs gestuurd en ontdekt daar dat er een verrader actief is binnen het bureau. Ze ziet al snel in dat dit mogelijk te maken heeft met een mysterieus artefact dat in de buurt van de vermeende locatie van de mythische stad Ys is gevonden.
Ga op pad met Amelia en speur de Parijse steegjes af op zoek naar echo's van die legendarische ramp. Ontdek de verborgen waarheid en zorg dat de mysterieuze krachten die verantwoordelijk zijn voor deze tragedie op de achtergrond blijven. Er is geen tijd te verliezen! En wees gewaarschuwd, want mocht Ys ooit van de zeebodem herrijzen, dan zou volgens de legende Parijs haar plaats moeten innemen."