RUNOUT is een dynamisch renplatformspel met logische raadsels in een futuristische wereld.
De spelers rennen altijd, maar als ze tegen obstakels botsen, draaien ze in de tegengestelde richting. Tot de mechanismen om te leren behoren springen, schieten, versnellen en de tijd vertragen om een level uit te spelen.
Door een aanval van hackers op de servers van het bedrijf 'MFS', dat exoskeletten produceert, werden de meeste dragers van exoskeletten gedood. Vind de boosdoener achter dit kwaadaardige plan terwijl het spannende verhaal zich ontwikkelt en red uiteindelijk de wereld.