■Over de game
'PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse' verscheen in 2008 in Japan en was de vierde game in de PROJECT ZERO-reeks. Na de geremasterde uitgave van 'PROJECT ZERO: Maiden of Black Water' is het nu de beurt aan dit meesterwerk om met verbeterde graphics de spotlights op te zoeken.
Een groep kinderen verdwijnt op mysterieuze wijze tijdens een festival op Rogetsu Isle. De groep werd uiteindelijk gevonden, maar ze konden zich niets meer herinneren van hun verdwijning. Nu keren ze als tieners terug naar het eiland. De meiden gebruiken naast hun zaklamp de Camera Obscura, een camera die de meest onvoorstelbare verschrikkingen kan vastleggen en ze kan verbannen. Zo verkennen ze verschillende locaties en houden ze de kwade geesten op afstand die op de loer liggen tijdens hun zoektocht naar de waarheid achter hun duistere verleden.
De in-game video's en personagemodellen zijn verbeterd, zodat het verhaal en de personages nog meer tot leven komen. Bovendien zijn de graphics voor elk platform verbeterd. De schaduwen en de lichtstraal van de zaklamp worden nu beter weergegeven, voor een realistischere horrorervaring.