■About the Game
“PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse” was released in Japan in 2008 as the fourth game in the PROJECT ZERO series. Following the remastering of “PROJECT ZERO: Maiden of Black Water,” the series masterpiece is being brought back to life with upgraded graphics.
A group of children mysteriously disappeared during a festival on Rogetsu Isle. Although they were found, they had lost their memories. Now they have returned to the island as teenagers. The girls rely on the Camera Obscura, a camera with the power to capture and seal away unthinkable horrors, and the faint beam of their flashlight while exploring various locations and fending off the ghosts that attack them as they attempt to discover the truth of their haunting past.
In-game movies and character models have been improved to make the story and characters more appealing. In addition, the graphics have been improved for each platform. The rendering of shadows and the beam of the flashlight has been refined so players can experience more realistic horror.
The original costume lineup has been altered slightly, and new costumes have been added. Change the characters' costumes to experience the investigation in different ways.