OVIVO is een metaforische game vol illusies en verborgen boodschappen.
In de wereld van OVIVO leven Zwart en Wit harmonieus samen. Ze bewaren het evenwicht door zich constant ineen te strengelen en elkaar te vervangen. Het hoofdpersonage OVO is geboren uit deze twee helften en kan wisselen tussen beide. OVO reist door de metaforische wereld, overwint gevaren en verzamelt mysterieuze symbolen. Deze symbolen helpen om het verhaal van deze wereld te ontdekken, maar je beslist zelf hoe je ze interpreteert.