Ontdek de prachtige wereld van Nihilumbra en ga samen met Born op zijn avontuur om zichzelf te vinden terwijl hij probeert te ontsnappen aan zijn onvermijdelijke vloek.
Born werd gecreëerd vanuit het absolute niets: de leegte. Maar op de een of andere manier komt hij los van de zwarte leegte en verschijnt in de wereld. Dit is waar zijn lange reis begint, waarin hij leert hoe hij de kleuren om zich heen gebruikt om krachtige vaardigheden te verwerven en de wereld te transformeren.
Zijn ervaringen hebben echter een hoge prijs. De leegte moet een zijn. Deze probeert hem terug te winnen en zal nooit ophouden hem te achtervolgen en alles op zijn pad te vernietigen. Om te overleven moet Born de aarde veroordelen tot een onvermijdelijke vernietiging door de leegte...
Nihilumbra is zo ontworpen dat iedereen van het verhaal kan genieten, zelfs zonder eerdere ervaring met puzzelgames. Spelers die op zoek zijn naar een uitdaging zullen deze echter vinden in de tweede helft van de game: de Void Mode.