Freedom Planet
De planeet Avalice heeft lange tijd een kwetsbare vrede gekend dankzij de Kingdom Stone: een bol van onbekende oorsprong die genoeg gratis energie levert om alle apparaten ter wereld te voorzien en schijnbaar onuitputtelijk is.
De Kingdom Stone begint echter te verzwakken en de drie regerende huizen van de planeet maken zich klaar voor een allesomvattende oorlog om de controle over deze meest kostbare grondstof. Voeg daar nog een staatsgreep in een van deze huizen aan toe - uitgelokt door een binnenvallend buitenaards leger - en de toekomst van Avalice ziet er somber uit.
Dan verschijnen onze drie onwaarschijnlijke hoofdrolspelers ten tonele: de draak Sash Lilac, die ongewild betrokken raakt als ze een vreemd luchtschip ziet neerstorten en bezorgd is om de piloot; de wilde kat Carol Tea, wiens toewijding aan haar beste vriendin ervoor zorgt dat ze alle uitdagingen aangaat die het lot haar toebedeelt; en de weespuppy Milla Basset, die alleen maar op zoek is naar vriendschap, maar daardoor recht in de vuurlinie belandt.
Samen moet dit trio antropomorfische heldinnen op de een of andere manier in de gratie zien te komen bij de drie huizen, een buitenaardse invasie tegenhouden en de geheimen van de Kingdom Stone zien te ontrafelen voordat diens kracht afneemt... en voordat er een wereldoorlog om hen heen uitbreekt.
Freedom Planet is een snel vecht-platformavontuur waarin een pittige draak en haar vriendinnen het opnemen tegen vijandelijke krachten en buitenaardse aanvalstroepen. Overal liggen problemen op de loer, van insecten en enorme robots tot explosieve verwoesting. Spelers hebben echter speciale vechtkrachten tot hun beschikking om talloze enorme, non-lineaire levels te halen. De campaign kan gespeeld worden als Lilac, Carol of de vrij te spelen Milla. Ze hebben alle drie unieke gameplaymechanieken, een gewijzigde verhaalstand waarin het gekozen personage de leiding neemt en zelfs een paar eigen levels.
Gebruik Lilacs drakenkrachten om vijanden ervan langs te geven met d'r haar, te draaien als een wervelwind of door de lucht te razen als een komeet; gebruik Carols kattenbehendigheid om vijanden uit te schakelen met pootslagen en trappen, muren te beklimmen of een motor op te roepen die de zwaartekracht trotseert; en gebruik Milla's machtige basset-oren om korte afstanden te vliegen of gebruik haar hondenmagie om levensgevaarlijke kubussen te creëren die naar vijanden gegooid kunnen worden, in elkaar gedrukt kunnen worden tot een schild of afgevuurd kunnen worden als een geweer.