Dit actie-avontuur speelt zich diep in de menselijke geest af. Welkom in de wereld van Figment. Een vreemde en surrealistische wereld; een plek gevuld met onze diepste gedachten, wensen en herinneringen, bevolkt door de vele stemmen die we in onze hoofden horen.
Deze geest is al jarenlang stil. Maar er is iets veranderd. Nieuwe gedachten borrelen op in de vorm van huiveringwekkende creaties die overal angst zaaien. De norse Dusty is de enige hoop voor de geest om de angsten onder ogen te zien.
Ga met Dusty en zijn altijd vrolijke kompaan, Piper, op een avontuur door de verschillende facetten van de geest, los puzzels op, drijf de nachtmerries terug en hervind het verloren zelfvertrouwen.
Ervaar hoe penceelstreken tot leven komen in een wereld vol surrealistische kunst, kleurrijke illustraties en charmante personages. Geniet van de unieke kunststijlen in de vrolijke Freedom Isles, het stralende Clockwork Town en de onheilspellende Pathways.
Muziek loopt als een rode draad door Figment. Verken een ritmische omgeving vol trompetbomen, pianohuizen en zingende vijanden en ontdek hoe jouw acties dit muzikale universum en zijn dynamische soundtrack beïnvloeden.
Ga op een emotionele reis om menselijke angsten onder ogen te zien en help Dusty om de vrede in de geest te herstellen. Wees de nachmerries de baas door hun smerige trucjes in je voordeel te gebruiken.
Figment biedt verschillende uitdagingen voor elk type speler. Zwaai met je zwaard om vijanden te verslaan, kraak je brein om puzzels op te lossen en combineer deze twee vaardigheden in epische, muzikale eindbaasgevechten.