Als een team van tijdreizende buitenaardse wezens moet je je wagen naar een vreemde planeet genaamd "Aarde" om de Orbees te redden, een mysterieuze soort die je helpt door handige gadgets te bouwen. Bepaal wie de leiding heeft over elk gadget en combineer uw vaardigheden om de beste strategieën te ontdekken. Gebruik sluwheid, kameraadschap en samenwerking om te overleven en vergeet nooit het motto van de Academie: "BFF or Die!"
We raden ten zeerste aan om BFF or Die in de modus voor 2, 3 of 4 spelers te spelen, omdat het spel dan het leukst is. Als je van co-op gamen op de bank met je vrienden en familie houdt, dan is BFF or Die iets voor jou. Door de mix van puzzels en actie-gameplay moet je soms goed nadenken en soms rennen in opgewonden paniek!